Jak zacząć?
KROK I
Skontaktuj się z nami aby uzyskać nowy numer telefonu i sprawdź naszą usługę.
KROK II
Skonfiguruj swoje urządzenie
lub program komputerowy.
Wybierz sposób korzystania z AleKontaktu:
Poniżej wytłumaczymy Ci dostępne sposoby na skorzystanie z AleKontaktu. Rejestracja za pośrednictwem naszego działu handlowego jest bezpłatna i bez żadnych zobowiązań. Po zarejestrowaniu się otrzymasz od nas 15 darmowych minut gratis, tak abyś mógł się sam przekonać o naszej wysokiej jakości połączeń. Możesz je wykorzystać na połączenia na telefony stacjonarne po Polsce i zagranicy [1 strefa] lub zamiennie 4 minuty na polskie komórki. Jeśli po testach stwierdzisz, że jakość połączeń Ci odpowiada, będziesz mógł doładować swoje konto i zacząć dzwonić za grosze.
Następnie wybierz sposób korzystania z konta AleKontakt. Istnieją trzy podstawowe sposoby korzystania z VoIP: oprogramowanie typu softphone, bramki oraz telefony IP.
Softphone
Softphone jest programem, który działa na komputerze lub smartfonie. Wybieranie numerów telefonów odbywa się za pośrednictwem klawiatury lub myszki. Rozmowa prowadzona jest za pomocą głośników i mikrofonu Twojego komputera lub za pomocą smartfona.
Z pomocą naszych instrukcji konfiguracja aplikacji typu softphone zajmie Ci kilka minut.
Zalety
- Bardzo niskie koszty - często całkowicie za darmo;
- Łatwy do skonfigurowania;
- Brak wydatków na sprzęt;
- Wysoce mobilny;
Wady:
- Komputer musi być włączony w momencie wykonywania lub odbierania połączenia
Bramka
W ostatnim czasie producenci zaczęli łączyć funkcje bramki i routera. Jest to szczególnie pomocne rozwiązanie w przypadku gdy nie masz osobnego routera, do którego możesz podpiąć bramkę. Bramkę z wbudowanym routerem podłączasz do gniazdka internetowego z którego korzysta Twój komputer. Komputer z kolei wpinasz do bramki a telefon do drugiego portu tej samej bramki.
Zalety
- Wykorzystuje dotychczasowy telefon;
- Uniezależnia od komputera - działa gdy komputer jest wyłączony;
- Łatwa do konfiguracji;
- Przenośna;
- Niewygórowana cena;
Wady:
- Dodatkowe urządzenie;
Telefon IP
Zalety
- Bardzo prosty w użyciu;
- Uniezależnia od komputera – działa gdy komputer jest wyłączony;
- Łatwy dostęp do zaawansowanych funkcji połączeń;
- Łatwy do wdrożenia w środowisku biurowym;
Wady:
- Droższy niż softphone lub bramka